Over mij, het gezicht van Ovanko Administraties

Anita Koning | Ovanko Administraties
Mijn naam is Anita Koning, ik ben 53 jaar jong en moeder van twee dochters. Sinds mijn twaalfde wist ik al dat ik op kantoor wilde werken. Alleen wist ik niet precies wat voor werkzaamheden ik wilde gaan doen op kantoor. Wat ik wel wist, was dat het een afwisselende baan moest zijn.

Op mijn negentiende behaalde ik mijn MEAO (Middelbaar Economische en Administratief Onderwijs) diploma en ging ik werken op kantoor. Deze baan gaf mij echter niet de afwisseling waar ik op had gehoopt.

Na een jaar gewerkt te hebben bij dat bedrijf, nam ik ontslag en stapte ik in het bedrijf van mijn partner. Mijn partner had een polyesterproductiebedrijf. We maakten producten voor de bouw en later begonnen we ook met het produceren van boten. Door deze overstap werd ik een jonge onderneemster.

Dankzij mijn interesses en kwaliteiten, werd ik de vliegende keep van het bedrijf genoemd. Ik hielp mee in de productie, bestelde producten, was verantwoordelijk voor de logistiek, stond op bootbeurzen en verrichtte natuurlijk de financiële administratie.

De administratie werd in het begin op papier gedaan. In grote A3 boeken met 14 kolommen. Je zou dit kunnen vergelijken met een excel administratie, maar dan op papier. Later werd de administratie op de computer in een boekhoudprogramma verwerkt.

Het bedrijf bleef groeien en kreeg steeds meer personeel, met de daarbij behorende administratie en verantwoordelijkheden. Helaas kreeg de crisis ook vat op ons bedrijf en moesten we eind 2009 ons faillissement aanvragen.

Na 22 jaar zelfstandig te zijn geweest, is het lastig om voor een baas te werken. Mijn passie voor cijfers in combinatie met de behoefte naar afwisselend werk en zelfstandig willen zijn, zorgde ervoor dat ik op 1 januari 2010 ben gestart met mijn eigen administratiekantoor: Ovanko Administraties.

Ovanko staat voor Overmars Anita Koning.

Met een berg aan ervaring ben ik toen gestart als zzp'er. In het begin werkte ik als administrateur bij verschillende bedrijven op locatie. Later kreeg ik steeds meer ondernemers als klant die de administratie online door mij wilde laten verzorgen. Zij waarderen mijn expertise en no-nonsense houding.

Als ondernemer en helemaal als startende ondernemer, kun je niet alles weten en/of zelf doen. Wanneer je administratieve vragen hebt of administratieve werkzaamheden, die je liever uit besteed, dan is het verstandig dat je hiervoor een betrouwbaar adres hebt waar je terecht kunt.

Logo vuurtoren met ordner

Het logo van Ovanko Administraties is een ordner met daarin verwerkt een vuurtoren.

Een vuurtoren betekent baken, dit zorgt voor een veilig gevoel. Dit is ook het doel van Ovanko Administraties. Ik wil je een veilig gevoel geven, waar je je vragen kunt stellen en je administratie kunt onderbrengen.


Anita is een vakkundige vrouw, zij denkt mee, geeft waardevolle tips en helpt je altijd. Kortom een absolute aanrader.

Ik word blij wanneer ik mijn klanten kan helpen met hun vragen. Daarnaast denk ik graag mee over hoe de administratie efficiënter kan voor jou, zodat je minder tijd en kosten kwijt bent aan je administratie.

Dankzij scholing en de contacten die ik heb met collega-administratiekantoren blijf ik op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.


scroll pijl omhoog